Bullet Journal is een nieuwe trend

Een agenda, een huishoudschema, to-dolijsten, een dagboek, een verjaardagskalender, een maaltijdplanner en een heleboel losse briefjes met informatie. Een mens gebruikt vaak meerdere systemen om zijn of haar leven te ordenen. Anno 2017 kan dat makkelijker met een bullet journal.

In het Nederlands Dagblad las ik een interessant artikel getiteld 'Je leven in een notitieboek'. Je kunt het hier (gratis) lezen. 


Wanneer je kijkt op Instagram bij #bulletjournal kun je een aantal voorbeelden vinden. Hier worden de mooiste foto’s gedeeld van creatieve agenda’s.  De Nederlandse dichter Bergman (1921-2009) schreef het al: ‘Wie de chaos beschrijft, stelt orde op zaken.’ Dat is precies wat je doet met een bullet journal, een van oorsprong Amerikaanse manier om je leven te ordenen met een pen en een simpel notitieboek. Het laatste jaar krijgt de bullet journal-beweging steeds meer aanhangers in Nederland.

Om een goed idee te krijgen wat het precies inhoudt, kun je op deze websites kijken voor meer duidelijkheid: www.bulletjournal.com en www.howtobulletjournal.com Deze laatste website wordt beheert door de Nederlandse Natascha.

Wanneer jullie mijn weblogs volgen, weten jullie dat ik zelf veel schrijf in mijn stille tijd boek, ook wel 'geestelijk dagboek' genoemd. Voor de meer praktische dingen gebruik ik al jaren de Organizing Agenda. Eerlijk gezegd zal ik er zelf niet snel gebruik van maken hoewel zo'n journal mij wel erg aanspreekt. Wanneer je deze en bovengenoemde dingen bijvoorbeeld zou willen combineren in één boek, dan is een bullet journal misschien een goed idee!


Hebben jullie ervaring met deze manier van ordenen? Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.


Reacties

  1. Nee, ik heb er geen ervaring mee. Wel leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hier nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Leuke voorbeelden, maar het lijkt me aardig wat tijd kosten....hhhmm, is dat handig?

    PS: je tag zegt bullit ipv bullet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.